2 Nisan Otizm Farkındalık Günü'nde Otizme Mavi Işık yaktık.

Print
03/04/2015

2 Nisan Otizm Farkındalık Günü’nde, kamuoyunun dikkatini otizme çekmek için ABD’de Autism Speaks tarafından başlatılan ve bütün dünyada ilgi gören Mavi Işık Yak kampanyasına (Light It Up Blue) destek veren Tohum Otizm Vakfı’nın çağrısı ile Türkiye’de Boğaz köprüsü, Fatih Sultan Mehmet köprüsü ve Kadıköy Boğa Heykeli başta olmak üzere pek çok bina Mavi Işıkla aydınlandı, binlerce kişi mavi giyerek mesajını verdi, haber spikerleri mavi kurdelalarını taktı. 2 Nisan akşamı itibarı ile kampanyanın #otizmemaviisikyak etiketine 51.685 tweet, gönderilirken Instagramda 4,622 fotograf paylaşıldı.

Sosyal medyada dünya üzerinde en fazla bahsedilen 2 Nisan otizm farkındalık kampanyası #otizmemaviisikyak oldu. Otizme Mavi Işık Yak kampanyasına Anjelika Akbar, Arda Turan, Ahmet Ümit, Buket Uzuner, Çağatay Ulusoy, Cahit Berkay, İrfan Değirmenci, Demet Evgar, Ebru Destan, Ebru Gündeş, Esra Erol, Fatih Portakal, Ece Temelkuran, Işın Karaca, Jülide Ateş, Levent Üzümcü, Meltem Cumbul, Melek Baykal, Petek Dinçöz gibi pek çok sanatçı, sporcu, gazeteci ve yazar destek verdi.

Boğaz köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Kadıköy Boğa Heykeli, Sabancı Center, Sapphire Alışveriş Merkezi, Tekfen Holding, TOBB, Garanti Bankası, Conrad Istanbul, Hilton Istanbul Bosphorus, DoubleTree by Hilton Istanbul Old Town, DoubleTree by Hilton Istanbul Moda, Hampton by Hilton Gaziantep, Lüleburgaz Sokullu Külliyesi mavi ışıkla aydınlatıldı.

Martı Otelleri, Hilton Istanbul Bomonti, Hilton İstanbul Kozyatağı, Ankara HiltonSA, Hilton Bodrum Türkbükü, Hilton Garden Inn Kütahya, DoubleTree by Hilton Malatya,  Le Meridien İstanbul, Maya Akar Center, Ecco, TBWA, Philips Türkiye, İstanbul Modern, İAB Türkiye, MNG Kargo, Amerikan Büyükelçiliği ve Konsoloslukları, Hollanda Konsolosluğu, Kiğili, Sun Plaza, Youth Holding, TAV Havalimanları Holding Stabilo, İstanbul Koşu Kuvvetleri, Akkol Avukatlık Bürosu, Douglas, Team Istrunbul, Eyüboğlu Eğitim Kurumları, Enka Okulları, Ulus Özel Musevi Okulları, Olcay Koleji, Yargıcı, Man Ajans, Uykusuz Dergisi, Çiçek Sepeti, Radikal, NTV, Vehbi Koç Vakfı, TOG,  gibi pek çok şirket ve Sivil toplum Örgütü sosyal medya hesaplarından otizmin farkında oldukları mesajını verdiler.

 

Konu hakkında açıklama yapan Tohum Otizm Vakfı Genel Müdürü Betül Selcen Özer, “Nisan ayı boyunca dünyanın gündeminde olacak otizme binlerce kişinin mesajlarıyla sahip çıkmış olması toplumun otizm konusundaki büyük duyarlılığını ve beklentilerini yansıtıyor. Günümüzde her 68 çocuktan biri otizm riski ile doğuyor. Ülkemizde 0-18 yaş grubu arasında yaklaşık 352.000 otizmli çocuk bulunuyor. Bizler Otizme mavi ışık yak diyerek, otizmli çocuklar için akranları gibi tam zamanlı eğitim hakkı, sağlık ve sosyal güvenceleri, istihdam ve iyi bir gelecek taleplerini dile getirmiş olduk. Kampanyamıza katılan binlerce kişi ve kuruma teşekkürlerimi iletiyorum” dedi.