Tohum 1 ve Tohum 2 uygulamalarının android versiyonu çıktı

Print
16/04/2015

Türkiye'de ilk defa Tohum Otizm Vakfı tarafından hazırlanan, otizmli ve zihinsel engelli çocuklar ile dikkat eksikliği olan, gelişim problemleri gösteren çocukların, günlük hayatta ihtiyaç duyacakları becerileri öğrenmeleri için hazırlanan uygulamalar, Tohum 1 ve Tohum 2 adıyla Google Play Store'dan ücretsiz olarak indiriliyor.

Tohum 1 android uygulaması; iletişim, etkinlik çizelgesi, nesnelerin ismini öğrenme ve beceri öğrenmeyi kapsayan dört bölümden oluşuyor.

İletişim bölümünde çocuğun evde, okulda ve serbest zamanında isteyebileceği yiyecek, içecekler, yapmak isteyeceği aktiviteler, hissettiği duygular gibi 6 farklı kategori yer alıyor. Örneğin çocuk meyve suyu içmek istiyorsa, “içecekler” kategorisinden meyve suyunun fotoğrafına dokunacak ve tabletten “meyve suyu” sesi çıkacak.

Beceri öğrenme bölümü, öz bakım, sosyal beceriler, mutfak ve iletişim bölümlerini kapsıyor. Bu beceriler video ve resimli anlatımlarla öğretiliyor.

Nesne ismi öğrenme bölümü toplam 80 adet nesne ev eşyaları, giysiler, taşıtlar gibi 8 farklı kategori altında toplanmıştır. Çocuğunuz öğrenmesi gereken temel nesneleri bu bölümde çalışarak öğrenebilir. Elmanın öğretilmesi için çocuğa iki veya üç farklı nesnenin resmi gösterilip sesli olarak “hangisi elma?” sorusu sorulmakta ve çocuğun elmaya dokunması beklenmektedir. Öğretim ipuculu veya ipucusuz olarak yapılabilmektedir. Bu bölümde kişiselleştirme özelliği mevcuttur. Nesnelerin öğretimi bittikçe, öğretmek istediğiniz yeni nesnelerin fotoğrafını çekip isimleri bu bölüme ekleyebilirsiniz.

Otizmli çocukların günlük etkinliklerini kendi başlarına yapmalarına yardımcı olan etkinlik çizelgesi, dördüncü ve son bölümü oluşturmaktadır. Etkinlik çizelgesi, parka gitmek, müzik dinlemek, oyun oynamak gibi etkinlikleri içermektedir. Bu bölümde de kişiselleştirme özelliği vardır. Farklı etkinlikleri anlatan fotoğraf veya imajlar çizelgeye eklenebilmektedir.

Tohum 2 android uygulaması; nesne resimlerini eşleme, vücut bölümlerini tanımlama ve fiilleri öğrenme olmak üzere 3 modülden oluşuyor.

Nesne fotoğraflarını eşleme modülü, banyo araç-gereçleri, ev eşyaları, giysiler, hayvanlar, meyveler, sebzeler, taşıtlar, mutfak araç-gereçleri ve okul araç-gereçleri olmak üzere dokuz kategoriden oluşmaktadır. Her kategoride, o kategoriye ait 10 adet nesne fotoğrafı yer almaktadır. Bu 10 fotoğraf ile toplamda 20 eşleme hamlesi yapılabilinir. Tam anlamıyla bir öğretimin gerçekleştirilebilmesi için yanlışsız öğretim yöntemleri kullanılarak tasarlanmıştır.

Vücut bölümleri; basitten karmaşığa olmak üzere toplamda 4 bölümden oluşmaktadır. Bu kategorilerde vücudumuzdan toplam 12 bölüm çalışıldı. Bu bölümler; burun, kaş, göz, saç, kulak, göz, ağız, baş, kol, bacak, ayak ve gövdeden oluşmaktadır.

Eylemleri tanıma bölümü; basitten karmaşığa olmak üzere toplamda 4 bölümden oluşmaktadır. Bu kategorilerde toplam 10 farklı eylem yer almaktadır. Bu eylemler; koşmak, zıplamak, yalamak, yemek yemek, içmek, giyinmek, kesmek, boyamak, okumak ve el sallamaktan oluşmaktadır.

Uygulama, yapılan çalışmaları ve bu çalışmaların kimler tarafından yapıldığını kayıt edebilmektedir. Böylece Ahmet kullanıcısı için ayrı bir işlem kaydı, Ayşe kullanıcısı için ayrı bir işlem kaydı tutulabilir. Kaç farklı kişide kullanılacak ise o kişiler için ayrı oturumlar açılabilmektedir. Uygulama, kendi içerisinde her kişi, modül ve kategori için çocuğun uygulamada göstermiş olduğu performans verilerini tutabilmektedir. Bu verilere ayarlar ekranından ulaşılabiliyor.