PCDI Kursu İzmir

Print
18/10/2014

 

PCDI KURSU İZMİR

Replikli Öğretim: Otizmli Çocuklara Konuşma Becerilerinin Öğretimi

Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı olan Tohum Vakfı Özel Eğitim Okulu’nda otizmli çocuklara erken çocukluk, okulöncesi ve okul eğitimi ile seanslı eğitim hizmetleri sunulur. Tohum Otizm Vakfı’nda yürütülen yoğun özel eğitim hizmetleri, başta ABD olmak üzere pek çok ülkede 40 yılı aşkın süreli bir geçmişi olan uygulamalı davranış analizi (ABA-Applied Behavior Analysis) modeline dayalıdır. Uygulamalı davranış analizi, otizmli çocuklara yönelik bilinen bilimsel ve en etkili eğitim modelidir.

Replikli Öğretim (Script Fading Procedure), otizmli veya ileri derecede yaygın gelişim bozukluğu olan bireylerin karşılıklı konuşma başlatmalarını ve konuşmayı sürdürmelerini sağlayan, sesli ya da yazılı sözcük, ibare veya cümlelerle yapılan öğretimdir. Çocuklar sesli replikleri taklit etmeyi veya yazılı replikleri okumayı öğrendiğinde, replikler, en son sözcükten başlanılarak silikleştirilir. Çocuklar replik kullanmayı öğrenerek sosyal etkileşime girmeyi, dilin yapısını ve karşılıklı konuşmayı öğrenirler.