Otizmli Çocuklara Konuşma Becerilerinin Öğretimi

Otizmli Çocuklara Konuşma Becerilerinin Öğretimi

İletişim kurarken otizmli çocuk ve yetişkinlerden bir çoğunun özellikle konuşma başlatma ve sürdürmede zorlukları vardır. Otizmli Çocuklara Konuşma Becerilerinin Öğretimi, otizmli çocuk ve yetişkinlerin konuşabilmeleri için replik silikleştirmeyle öğretimin, önceden tahmin edilebilir ve anlamlı bir yapıyla nasıl kullanılabileceğini anlatan ilk kitaptır. Bu stratejinin kullanımı, çocukların konuşma girişiminde bulunmaları için ses kaydı yapılmış sözcük ve ibareleri tekrar etmeleri ile (ya da yazılı olanları sesli okumaları ile) başlar ve çoğu kez diğer çocuk ve yetişkinler gibi konuşabilir hale gelinceye kadar devam eder.

Otizmli Çocuklara Konuşma Becerilerinin Öğretimi Princeton Child Development Institute’ün saygın araştırmacıları, klinisyenleri ve Otizmli Çocukların Eğitiminde Etkinlik Çizelgelerinin Kullanımı (Woodbine House, 1999) kitabının yazarları Prof. Dr. McClannahan ve Krantz tarafından yazılmıştır. Kitap baştan sona anne/babalara, öğretmenlere ve terapistlere rehberlik eder; vaka örnekleri, çizelgeler ve fotoğraflarla doludur ve konuşma becerilerinin öğretimi için basamak basamak öğretim sunar. Kitap aşağıdakileri kapsar:

·         Okuyanlar ve okuyamayanlar için replikler

·         Konuşma etkinlikleri

·         Etkinlik çizelgeleri, konuşma kitapları, kart okuyucular ve baskonuşlar

·         İpuçları ve ödüller

·         Gözlemler, değerlendirmeler ve sonuçların ölçümü

Bu etkili aracı kullanarak evde, okulda ve toplumsal ortamlarda konuşma becerilerini öğretebilirsiniz.


‘Bu çok kıymetli kitapta Prof. Dr. McClannahan ve Krantz, anne/babaların ve profesyonellerin her yaştaki otizmli öğrenciye karmaşık konuşma becerilerini öğretmek için yılların itinalı araştırmalarını açık, anlaşılır yönergelere çevirmişlerdir.’

-Gina Gren, Ph.D., BCBA
San Diego Devlet Üniversitesi ve Kuzey Teksas Üniversitesi


‘Buyurun; gerçek hayat aktiviteleriyle ilişkilendirilmiş, konuşma becerilerinin nasıl öğretilebileceğinin anlatıldığı, otizmli çocuk ailelerinin ve profesyonellerin beklediği kitap’

-Sarah Rule, Ph. D.

Direktör, Engelliler Merkezi ve Profesör, Utah Devlet Üniversitesi Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Bölümü


‘Prof. Dr. McClannahan ve Krantz’ın araştırması ve bu kitap otizmin eğitiminde çok büyük buluşlardır.’

-Claire L. Poulson, Ph.D.

Psikoloji Profesörü, New York Şehir Üniversitesi Queens Koleji ve Lisans Üstü Eğitim Merkezi


Kitabı Sistem Yayıncılık aracılığı ile edinebilrsiniz.

http://www.sistem.com.tr/