Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı olan Tohum Otizm Vakfı Eğitim Kurumları’nda otizmli çocuklara erken çocukluk, okul öncesi ve okul eğitimi ile destek eğitim hizmetleri sunulur.
Tohum Otizm Vakfı Eğitim Kurumları’nda yürütülen yoğun özel eğitim hizmetleri, başta Amerika Birleşik Devletleri (ABD) olmak üzere pek çok ülkede 40 yılı aşkın süreli bir geçmişi olan uygulamalı davranış analizi (ABA-Applied Behavior Analysis) modeline dayalıdır. Uygulamalı davranış analizi, otizmli çocuklara yönelik bilinen bilimsel ve en etkili eğitim modelidir.
Bilimsel araştırmalar, 3 yaşından önce uygulamalı davranış analizine dayalı yoğun eğitim alan otizmli çocukların yaklaşık yarısının, ileriki yaşlarında normal gelişim gösteren akranlarıyla birlikte eğitim alabildiklerini göstermektedir.
Tohum Otizm Vakfı Eğitim Kurumları’nda yürütülen uygulamalı davranış analizi modeline dayalı eğitim hizmetleri, ABD’de bulunan PCDI*’dan (Princeton Child Development Institute-Princeton Çocuk Gelişim Enstitüsü) alınmıştır.
PCDI, Amerika Birleşik Devletleri’nde otizmli çocukların 3 yaşından önce eğitime başlayabildiği ve neredeyse yarısından fazlasının normal bir okula geçiş yapabildiği nadir kurumlardan biridir. PCDI’dan eğitim alan çocuklardan birçoğu şu anda özel eğitim almaya gereksinim duymuyor; birçoğu da özel eğitim kurumu yerine normal bir okula devam ediyor; bazıları üniversite mezunu ya da halen bir üniversiteye devam ediyor, bazıları liseyi bitirmiş veya çalışıyor.
Bu öğrencilerin başarıları, eğitim programlarında uygulamalı davranış analizi kullanılmasının bir sonucudur ve PCDI bu başarısından dolayı 1999 yılında, Uluslararası Davranış Analizi Birliği ( ABA-The Assosciation for Behavior Analysis International) tarafından verilen ‘davranış analizine kalıcı katkı’ ödülünü almaya hak kazanmıştır.